Alla inlägg den 31 juli 2009

Av Camilla - 31 juli 2009 15:43

Nu har snart 3 veckor gått sen man gick hem från jobbet på sin efterlängtade semester. Snart börjar allvaret igen och man ska vara en pedagog och "lära" barnen nya saker.

Ibland känns det som om vi uppfostrar barnen mer än vad vi "lär ut".

Hoppas att det blir en bra höst och att det nya arbetslaget med mig, A och P kommer att fungera bra. För mig som avdelningsansvarig betyder det att jag måste ta på mig rollen direkt jag går innanför dörrarna på jobbet och ha den rollen hela dagen. Jag tror att det kommer att krävas mycket av mig som pedagog både mot barnen och de vuxna. Jag måste stå på mig och visa att det är jag som "bestämmer" och att om det blir problem så pratar vi ut om det istället för att prata bakom ryggen. Vill inte behöva höra saker från andra som har med mig eller mitt arbetslag att göra.


Ikväll ska jag över till M och ha en liten tjejkväll. Vi ska käka och prata skit. Får se om vi hinner/orkar färga M´s hår. Nu när hon äntligen har tagit mod till det igen så måste man ju nästan göra det direkt.


P ska vara hemma med J och dem kommer nog att ha en super mysig kväll utan mamma hemma. Ibland kan det vara skönt att få egentid med sitt barn och inte störas utav den andra vuxna.


Ska ge J lite mat innan jag går till M...

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards