Alla inlägg den 10 juli 2009

Av Camilla - 10 juli 2009 22:40

Har precis avslutat ett LÅNGT och innehållsrikt telefonsamtal med svägerskan... Veckans samtal...

Är skönt att ibland bara prata på om saker och det är då det man komemr på mer att prata om, eller hur?!


Ska sova nu...

Av Camilla - 10 juli 2009 20:22

Nu har man äntligen semester... I 3 hela veckor ska man få sova lite längre  på morgonen och busa med J på dagarna... Helt underbart...


Så vad ska man göra på semestern då???

Som jag har skrivit i ett tidigare inlägg så hade vi inte mycket på schemat, men det har blivit lite mer.

Vi ska träffa M och J plus deras barn M och L och umgås lite, har inte träffat dem på länge och eftersom min J och deras yngsta M nästan är jämngamla så det riktigt synd att vi inte har umgåtts mer. Måste bli bättre på det och det är ju inte långt till Ekerö... P och J hade tänkt att golfa lite medans jag och M tar hand om barnen och kanske gör iordning en middag eller nåt... Deras äldsta L är en helt underbar tjej som har vuxit sååå mycket sen jag såg henne första gången för drygt 3.5 år sen. Gud vad tiden går fort. Har jag känt dem i snart 4 år, helt otroligt.

Lovar att bättre mig när det gäller att höra av mig M...


Vi ska ju även på bröllop nästa lördag ute på landet i Åkersberga, kommer att bli ett underbart fin och härligt bröllop. Bruden kommer att vara super fin, det vet jag bara, med tanke på hur fin hon är vanligtvis. Vi kommer troligtvis att sova över där och det bästa med allt är att vi har fått barnvakt från fredag kväll till söndag. J´s farmor och farfar ska ta med henne på husbilssemester. De kommer att ha en underbar helg.


Sedan blir det nog golfspelade för både mig och P v.30 och v.31 ska jag, J och P åka upp med svärföräldrarna till deras landställe, har aldrig varit där så jag ser verkligen fram emot dem dagarna. Svägerskan säger att det är helt underbart där uppe och det kan jag tänka mig. Älskade att vara ute på mina föräldrars landställe när de hade ett, visst var jag lite yngre då, men ibland kan jag sakna det landstället och önskar att jag hade ett sånt ställe. Ett ställe dit man kan fly vardagen och alla måsten här i stan. Känna att man verkligen kommer ut på landet och inte behöver bry sig om hur man ser ut eller hur man luktar. Och bara kunna göra vad man vill.. Kunna gå i pyjamas till 12 på dan eller bara dra på sig myskläder och sitta ute på altanen och ha det bra... Vill ha ett sånt ställe, saknar ett sånt ställe... Ska köpa ett sånt ställe någon gång...


Sedan börjar man jobba igen v.32 och då är det slut på lyxen. Har det ganska lugnt den veckan, mindre antal barn och vi är 4 som ska jobba. Man kanske kommer att hinna städa avdelningen lite, det behövs.


Men nu ska jag njuta av alla dagarna under min semester och verkligen ta till vara på den här tiden innan J börjar på dagis...

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards