Alla inlägg den 29 juli 2009

Av Camilla - 29 juli 2009 20:34

Så nu har man kommit hem... Tråkigt! Om det inte hade funnits så många mygg där uppe hade jag velat vara kvar några dagar till. Helt underbart! Tystnad! Man kunde sitta framför brasan och bara titta in i elden och drömma sig bort. Älskade det!

Visst är det skönt med rinnande vatten så man kan ta ett glas vatten när man vill eller duscha, men det har fungerat väldigt bra.

Har duschat i handduschen 2 gånger och så har man ju badat i sjön 2 gånger oxå och en av de gångerna hade vi med oss tvål och schampoo. Det var inte super varmt, men det fungerade och man låg till och med kvar och njöt ett tag efter att man skjölt bort all tvål.


Jag kan berätta att man inte behöver lägga ut en massa pengar på dyra utlandssemestrar eller spahotell för att kunna säga att man varit på semester och näst intill barnfri. Mina svärföräldrar har varit underbara. Dem har tagit hand om Jennifer och jag har verkligen kunnat njuta av de få dagarna vi var där uppe. J har sovit mellan dem i husbilen så att jag och P har kunnat få sova hela nätter utan en liten tjej som vill sova mellan oss. Svärmor har matat och fixat med J och svärfar har visat henne allt man kan göra ute på landet. Dem har eldat, hämtat vatten från brunnen tillsammans m.m

Jag har från lördag morgon till idag vid lunch bara bytt 1 blöja på min lilltjej. Svärmor och faster Nettan har tagit hand om den biten och det ska jag säga er var helt underbart skönt att slippa... Jag älskar alla er! Tack!


Sen måste jag ÖSA beröm över J´s lillkusin J. Han har varit helt underbar med J... Visat henne saker och vad man kan göra och inte. Matat henne med varma blåbär och vinbär. Pratat med henne och sagt: Kom J, nu ska vi elda! 

Säga vad man vill om honom ibland, men dem här dagarna har han verkligen visat att han är en duktig kille som kan när han vill. Tack J för all din hjälp med J... Hon tycker verkligen om dig!


Tyvärr hände två små olyckor där uppe. Den första drabbade min svägerska. Hon, jag och stora J var ute för att hitta svamp, men tyvärr så hittade vi ingen svamp utan en svart huggorm som N var 30 cm ifrån att trampa på. Hon har ormskräck och blev helt likblek i ansiktet och bara sprang mot mig och tog tag i min hand. Vi trodde att den var död, men när vi 15 min senare kom upp med T för att fotografera så var den borta, men T hittade den och var själv nära på att trampa på den.

Problemet var bara nu, hur skulle vi få upp N i skogen igen???

Dagen efter gick jag, N, T, stora J och svärfar upp till myren och det gick bra enda tills vi kom tillbaka och skulle gå över lite mer stenig mark som N bara stannade och började hyperventilera och gråta. Tycker sååå synd om dig N och skulle vilja komma på något som skulle hjälpa dig! T och jag hjälpte henne tillbaka till huset där hon fick vila ut ett tag...

Det andra som hända var att min lilltjej ramlade från tappen och slog hål i huvudet... Gud vad det blödde... Som tur var min svägerska där och kunde lugnt och stilla hjälpa min lilltjej som skrek och skrek. Men efter en 20 minuter lekte hon igen som om inget hade hänt. Du är en tuff tjej du J. Älskar dig! Tack N!!!


Har sedan jag kom hem hunnit tvättat 3 maskiner fulla med eldluktande kläder som jag faktiskt har fått upp på vårat lilla torkställ. Imorgon är det en maskin kvar att tvätta.


Nu ligger P inne i sovrummet på sin spikmatta och J sover i sin säng. Jag och M tittar lite på tv och pratar om våran tjejkväll på fredag! Då ska det färgas hår och ansiktsmasker ska kladdas in i ansiktet. Skönt med en kväll med bara dig M...!


Nu ska jag titta lite på tv...


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards