Alla inlägg den 10 september 2009

Av Camilla - 10 september 2009 21:20

Vissa dagar känns det som om tiden bara flyger iväg och ibland står den nästan still... Varför?

Denna dag flög bara iväg och det var riktigt skönt. Hämtade nämligen min älskling på dagis för första gången och man kanske inte fick den reaktionen man hoppas på, men en puss och kram fick man iaf... Trodde nog att hon skulle springa till mig och ge mig en super kram, men icke sa nicke... Hon tittade på mig och sa "pappa" och tittade runt hörnet... Hon är ju van vid att pappa hämtar, men idag kände jag att jag ville hämta eftersom hon troligtivis kommer att bli lämnad och hämtad av mig mest när P får jobb.

Tänkte lämna henne imorgon bitti, om hon nu inte är mer snorig imorgon bitti. Nu börjar förkylningarna avlösa varandra... Dagis brukar få barns små näsor att rinna ibörjan... Tur på ett sätt att P fortfarande går hemma så han kan vara hemma och jag slipper vabba... Pengar är ju ändå pengar...


Varit en snabbis på Ikea och tittat runt på lite saker till J och även till köket. Vi ska köpa nytt matbord och stolar. Det vi har ju är runt och tar så mycket onödig plats.

När vi kom hem därifrån fick jag ny energi och städade skafferiet på gamla saker och sorterade lite i lådorna. Någonting måste man göra även fast man vill flytta så fort det går. Kan ju inte leva i en stor röra...

Skulel villja ha en fyra så J kunde få ett eget rum och vi kunde ha ett arbetsrum/gästrum... Börjar bli trångt att bo två vuxna och ett barn på snart 2 år... J skulle verkligen behöva eget rum nu... Hon har så mycket saker och vi skulle även behöva byta ut lite av hennes leksaker... Hon har "vuxit" ur sina som hon har nu.


Vi får hålla tummarna att P hittar ett jobb snart så vi kan flytta härifrån och börja om på ny kula... Skulle vara så skönt att få komma bort härifrån och även rensa lite...

En sak jag har tänkt länge på är att sälja den stora vagnen... Skulle ge lite extra i kassan, men samtidigt skulle det vara bra att ha kvar den tills den dagen J får ett litet syskon... Men då kanske jag vill ha en ny modell och färg???!!! Får tänka några dagar till!


Nu ska jag få lite massage av världens bästa P...

Ovido - Quiz & Flashcards