Alla inlägg den 25 augusti 2009

Av Camilla - 25 augusti 2009 20:25

Min lilla Sessa var på dagis själv idag från 9-13.30 och hon sov till och med en timme där... Så stolt mamma! Imorgon ska hon vara där samma tid och på torsdag blir det 9-15. På fredag är det stängt för planeringsdag och på måndag börjar hennes tider... 9-15... Iaf så länge som P går arbetslös och kan lämna och hämta henne. Sen blir det längre dagar, men det löser vi då. Visst skulle man vilja kunna ha henne på dagis typ max 8-16, men med mina arbetstider så fungerar det inte. Hon kommer tyvärr att få ganska långa dagar, men jag är själv ett dagisbarn som gick långa dagar och det har ju inte blivit några fel på mig... :-) Sen jobbar jag ju själv på dagis och kan ibland tycka att vissa barn har alldeles för långa dagar, men J kommer iaf inte behöva gå 7-17 varje dag. Om hon börjar tidigt hämtas hon tidigt och tvärtom. Visst blir det långa dagar, men någon gång i framtiden kanske jag kommer att ha råd att gå ner i tid och då blir det bättre...


Annars har dagen varit helt okej... Hade vilan idag och jag kan säga att den är helt underbar. När barnen har lugnat ner sig och börjat somna kan man själv slappna av och försvinna några minuter. Det är helt underbart och man orkar jobba sååå mycket mer efter den lilla sovstunden.

Vi hade fotografen hos oss på dagis i torsdags och det brukar ta väldigt lång tid innan vi får korten, men idag kom det en glad överraskning. Korten kom! Och jag kan säga att 98% av alla kort var super bra. Tycker inte om att se mig själv på kort, men jag måste säga att alla kort på mig var helt okej.


Imorgon blir det en lugn dag på jobbet förhoppningsvis. Skulle vilja ha en dag då man känner att allt flyter på, har inte känt så på flera veckor. Men men... Den kommer väl snart...

Ovido - Quiz & Flashcards