Direktlänk till inlägg 15 februari 2010

Ny lägenhet!

Av Camilla - 15 februari 2010 21:49

Nu har vi fått nycklarna till vår nya STORA lägenhet.

Fick nycklarna efter vi hade ätit middag och började med att gå ner och titta i den, tyvärr i mörker, men men... När M kom över för att se den nya lägenheten började vi med att bära ner alla flyttkartonger och vår lilla Sessa började ivrigt att bära ner sina saker till sitt EGET rum. Hon verkar så stolt över att ha eget rum.

Efter ett tag kom min pappa och syster förbi och direkt skulle Jennifer visa vart hennes rum såg ut och även alla andra rum. Hon drog i S och ville att hon skulle vara med henne hela tiden. När vi hade fått ner det mesta stod vi i lägenheten och pratade lite och sen åkte pappa och syster min hem och M följde med upp för att säga hej då. Då ville inte Jennifer att hon skulle åka och sa hela tiden: -M hälsa på! Lilla gumman vill att M ska hälsa på och vi intygade alla att hon skulle komma och hälsa på så mycket hon bara kunde.


I helgen börjar den riktiga flytten och målet är att vi natten till söndag ska sova där för första gången. Hoppas hoppas! Vi får ju mycket hjälp av nära och kära.


Har börjat att skriva en lista för de många IKEA besök vi kommer att behöva göra i veckan och nästkommande. För visst har vi mycket saker i vår nuvarande lägenhet, men lite nytt ska vi köpa och speciellt till Jennifers rum. Hon ska få det så fint i sitt egna rum.


Får se om vi köper nya bokhyllor med vitrinskåp och allt eller om vi använder de vi har och bara köper till nya vintrinskåp. Skulle vilja ha nya bokhyllor, men det kostar ju lite och vi prioriterar mycket annat.


Nä, nu ska jag gå och ta mig ett bad innan sängen väntar.


Go natt!

 
 
Mia

Mia

16 februari 2010 06:45

Lilla skruttan, vad söt hon var igår...."hälsa på; Mia...hälsa på". Vem kan motstå, liksom....?

Det kommer bli asbra när allt är klart. Vi får helt enkelt se till att ni SKA sova där natten till söndag. Klart ni ska, det är nu bestämt! :-)

Kraaaaaaaaam.......

http://filmfreaket-nr1.blogspot.com

 
Ingen bild

Peter

16 februari 2010 07:48

Det blir nog skitbra det här.....äntligen större!!!!!
Älskar Er... Puss

 
Ingen bild

Anki

16 februari 2010 12:55

Vilken söt tjej! Klart hon blir stolt över sitt nya rum... hoppas hon bara förstått innebörden av det- alltså att hon inte får sova hos er något mer. Glad för eran skull att ni slipper trängas i den gamla lghten. Apropå IKEA så kommer jag ihåg att jag var där varje dag i en vecka när vi flyttade till bananhusen... antar att det kan bli något liknande för er. Hoppas flytten går bra!! KRAM

 
Ingen bild

Camilla

16 februari 2010 20:22

Mia: Så är det när man är Busis bästa kompis... Hon älskar verkligen dig och jag hoppas att hon i framtiden alltid kan vända sig till dig när hon behöver råd och inte kan fråga mamma och pappa...
Anki: vad roligt att du har hittat hit... Vet inte riktigt om hon har förstått innebörden, men jag tror att det kommer att lösa sig bra... Vi ska köpa en stor saccosäck och ha i hennes rum ifall vi behöver vara där när hon ska somna... Ja, det blir nog IKEA många dagar den närmaste tiden...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 13 april 2013 21:18

Finns det energi till att börja blogga igen? Vi får se! ...

Av Camilla - 8 augusti 2012 10:52

Vad avgör att en viss person är ens vän? Hur ska en vän vara? Under årens lopp har min syn på vänner förändrats och jag har lärt mig se vilka som är ens riktiga vänner och vilka som inte är det. Jag har förlorat vänner och jag har fått nya. De nya ...

Av Camilla - 5 augusti 2012 16:43

Är det så här svensk sommar kommer att vara i fortsätningen? Jag vill ha riktig sommar och jag vill ha det alla sommar månader. Inte bara några dagar.   SOMMAR KOM TILLBAKS! ...

Av Camilla - 1 augusti 2012 22:17

Jag har en last när det gäller sötsaker och det är CHOKLAD! Eller rättare sagt MÖRK CHOKLAD! Helst 70 % och över. Var på Coop i Bromma Blocks igår och hittade deras choklad avdelning. Fin choklad! Choklad praliner. Köpte choklad för 65 kr. Och fick 1...

Av Camilla - 18 juli 2012 09:32

Måste ju bara testa den nya appen. Kanske får mer lust att blogga nu när man kan blogga från mobilen, typ när man ligger i sängen el är på språng ute. Har inte berättat här på bloggen, men jag är sen 3 månader tillbaks två barns mamma... Hur unde...

Ovido - Quiz & Flashcards