Alla inlägg den 22 februari 2010

Av Camilla - 22 februari 2010 11:58

Nu är första delen avklarad av det som ska hände detta år för familjen Vainikka-Eklund. Flytten är ett faktum... Natten till söndag sov jag och min älskling första natten i den nya lägenheten. Ioförsig i ett hav av flyttkartonger och en massa saker, men nu äntligen bor vi där.

Det är bara en våning ner vi flyttat, men endå tar det sån tid. Lördagen gick åt att flytta ner allt och söndagen till att köpa lite nytt plus att städa gamla lägenheten. Tack min älskade mamma för all hjälp med det tråkiga, flyttstäda. Utan dig hade vi inte kommit så här långt... Tack även pappa för din bärhjälp och monteringshjälp. Tack Gjörte för installation av lampor och även barnpassning. Tack Mona för hjälpen med Jennifer. Hade Jennifer inte fått vara hos er hade vi inte hunnit med hälften. Sen ett stort tack till Mia som har hjälpt oss flera dagar mebåde flytthjälp och barnpassning.


TACK ALLIHOP FÖR HJÄLPEN VI FÅTT!

VI HADE INTE KLARAT OSS UTAN DEN!

 

Nu är det arbetsvecka igen, så det kommer att gå lite långsammare hemma. Har fortfarande VÄLDIGT mycket kvar att packa upp, men jag och Peter ska vara lediga på torsdag förhoppningsvis och kunna röja ännu mer.

I helgen blir det den sista flyttstädningen av gamla lägenheten. Putsa fönster och dammsuga och skura golv.


Nu ska jag fortsätta jobba...


Ovido - Quiz & Flashcards