Alla inlägg den 25 augusti 2010

Av Camilla - 25 augusti 2010 20:55

Idag var ingen rolig dag... Idag var farfars begravning...

Efter att ha lämnat Sessan på förskolan var det dags att bege sig till mamma och pappa för avfärd till Eskilstuna och farfars begravning...

Det har gått 2 veckor sen han dog. På något konstigt sätt har jag inte hunnit med att varken vara glad inför bröllopet eller ledsen för att min farfar gått bort... Tiden har som flugit bort och jag har känns mig konstig i 2 veckor...

Det var ju tänk att jag skulle njuta av den här sista tiden inför bröllop men det blev lite annorlunda när farfar somnade in.


Det var en jätte fin begravning och det var skönt att få ett ordentligt avslut.

Hade svårt att hålla tårarna borta och det var otroligt svårt när man såg farmor och pappa vara ledsna...

När vi stod vid graven efter att dem hade sänkt ned kistan och vi skulle lägga en ros på kistan så brast det för mig (jag trodde att jag var en tuff tjej) och tårarna bara rann nedför mina kinder...


Efteråt var det smörgåstårta och fika hemma hos farmor. Vi satt och pratade och det var en riktigt glad stämning, vilket var underbart... Jag tror att det var så farfar ville att det skulle vara... Visst ska vi och får vi vara ledsna, men vi måste också kunna skratta och vara glada för allt bra farfar har fört med sig under sitt liv...


Farfar, jag saknar dig!


Jag hoppas att du kommer att sitta bredvid farmor i kyrkan på lördag och se när jag blir fru Vainikka Eklund. Jag kommer att tänka på dig när jag går uppför gången till altaret.

Jag kommer tänka på dig och ditt liv med farmor när jag har svåra tider och veta att allt går att lösa bara man kämpar, för du har verkligen kämpat i ditt liv. Du har aldrig gett upp och alltid satt din familj i första hand.

Du kommer alltid att finnas med mig i mitt hjärta och jag vet att du kommer att vaka över mig och min familj...

Jag vet att du kommer att vaka över farmor och alltid se till att hon har det bra och att du kommer att sitta bredvid henne när hon behöver tröst. För även fast hon inte kan se dig så kan hon känna din närvaro och få ett inre lugn...


Farfar, jag älskar dig!

Av Camilla - 25 augusti 2010 20:54

3 dagar kvar...

Ovido - Quiz & Flashcards