Direktlänk till inlägg 11 april 2010

En dag jag skulle vilja radera!

Av Camilla - 11 april 2010 20:32

Hur många dagar under årens lopp har man inte känt att man skulle vilja radera??? Den där känslan när man har gjort eller sagt något fel eller någon annan har gjort något som har påverkat en annan...

Många gånger har jag känt det och idag är en sån dag.

Idag har jag den där känslan och jag skulle över allt på denna jord vilja få denna dag raderad så att man underbara lilla tjej skulle ha sluppit vara med om det som hände idag. Varken hon eller jag har gjort något, men en annan människa har påverkat henne indirekt och därför skulle jag vilja få denna dag ogjord. Kan man det???

Jag har varken hört eller sett allt som hänt, men jag vet att de två personerna som var inblandade INTE ville att min dotter skulle komma i kläm, men det gjorde hon och tyvärr så tror jag att hon kommer att märka av detta ganska tydligt de närmaste veckorna. Hon är så pass stor att hon förstår mer än vad man tror. Hela hennes beteende nu på kvällen har varit konstigt och hon har inte varit som hon brukar. Hoppas detta bara är inbillning, men jag tror inte det.

Hur kan två så lika männsikor vara så olika i en sak att det gör att det nästan smäller ibland av ren ilska?

Varför måste man ta allt på blodigt allvar och varför måste man säga saker när man vet att den andre kommer reagerar att på det?????

Varför inte bara stänga öronen och inte lyssna och varför inte sluta "retas"??? Varför överhuvudtaget prata om vissa saker med vissa personer. Inte diskutera vissa saker med andra eller överhuvudtaget visa känslor om det???

Jag kanske inte vet hur allt fungerar, men det jag vet är att jag vill att min lilla tjej ska ha det bästa här i livet och som det är just nu så är det inte så. Hur ska man lösa det?

Jag kan prata och säga vad jag tycker, men i slutändan är det inte jag som tar beslutet. Det är du...

Jag vill att ni ska veta att jag inte står bakom någon i det som hände. Helst av allt hade jag velat att inte bli inblandad i detta, men jag blir det indirekt. För det påverkar min dotter.


Jag hoppas att "problemet" löser sig för jag vill inte behöva se min dotter vara ledsen för att två personer inte kan hålla sams och respektera varandra och även kunna ta en del saker med en klackspark.


Snälla, bli sams och lägg detta bakom er och i fortsättningen inte prata om det som idag blev ett "gräl" och som påverkade en tjej som står er sååå varmt om hjärtat... Älskar ni henne så blir ni sams och glömmer det som hände idag...


SNÄLLA!!!



 
 
Ingen bild

Peter

11 april 2010 21:42

Jag lider nåt så fruktansvärt med dig och Jennifer, för precis som du skriver, är ni helt oskyldiga i detta. Men det är NI, och då speciellt Jennifer som mest lidande och drabbade utav det. Två vuxna människor som är allt för lika varandra och lika tjurskalliga och envisa sätter ER i en situation ni aldrig skulle önska ER.
Vissa människor man har olika åsikter med, kan man diskutera med, eller ibland t.om reta, pika och håna varandra. Det tillhör liksom lite, och kan om det görs på rätt sätt vara rätt så kul.

Men så finns det människor som HELT utan egen "vinning", dvs dom har egentligen ingen egen åsikt om det, utan använder det bara för att reta gallfeber på den andra!!! Har man då tidigare haft x antal dispyter med en sådan person och bett dom att inte ta upp det igen, för man vet hur det slutar, men dom ÄNDÅ gör ALLT för att just reta gallfeber på en, och ha mage att säga att jag inte får göra/säga/tycka saker som dom 3 sekunder senare inte har något som helst problem själva att göra precis likadant.... DÅ....Rinner det över för mig!!! Alla vet det, dem flesta accepterar det, och undviker det. Men inte ALLA....TYVÄRR!!!!

Ber dig och Jennifer om ursäkt på stående fot, vilket jag också gjorde direkt efter, men andra som aldrig kan lyssna utan bara känner det dom själva känner, kan jag inte be om ursäkt. DET är den krassa verkligheten!!

ÄLSKAR DIG OCH JENNIFER, och hopas att ER tillvara inte tar allt för stor skada av detta!!

PUSS

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 13 april 2013 21:18

Finns det energi till att börja blogga igen? Vi får se! ...

Av Camilla - 8 augusti 2012 10:52

Vad avgör att en viss person är ens vän? Hur ska en vän vara? Under årens lopp har min syn på vänner förändrats och jag har lärt mig se vilka som är ens riktiga vänner och vilka som inte är det. Jag har förlorat vänner och jag har fått nya. De nya ...

Av Camilla - 5 augusti 2012 16:43

Är det så här svensk sommar kommer att vara i fortsätningen? Jag vill ha riktig sommar och jag vill ha det alla sommar månader. Inte bara några dagar.   SOMMAR KOM TILLBAKS! ...

Av Camilla - 1 augusti 2012 22:17

Jag har en last när det gäller sötsaker och det är CHOKLAD! Eller rättare sagt MÖRK CHOKLAD! Helst 70 % och över. Var på Coop i Bromma Blocks igår och hittade deras choklad avdelning. Fin choklad! Choklad praliner. Köpte choklad för 65 kr. Och fick 1...

Av Camilla - 18 juli 2012 09:32

Måste ju bara testa den nya appen. Kanske får mer lust att blogga nu när man kan blogga från mobilen, typ när man ligger i sängen el är på språng ute. Har inte berättat här på bloggen, men jag är sen 3 månader tillbaks två barns mamma... Hur unde...

Ovido - Quiz & Flashcards