Direktlänk till inlägg 25 oktober 2009

En veckas torka!

Av Camilla - 25 oktober 2009 20:24

Ja, det har gått en vecka sen jag orkade blogga. har inte haft ork eller tid och det har jag ioförsig inte nu heller, men känner att jag MÅSTE skriva lite.

Vad har denna vecka innehållit då? Jo, jobb och åter jobb! Just nu känns det som jag jobbar 80 timmars veckor, även fast jag "bara" jobbar 40 timmar. Det är så mycket på jobbet och vissa dagar känns det som allt bara snurrar. När man har det så här tuff är det skönt att ha super kollegor och dessutom två underbara älsklingar när man kommer hem. Skulle inte ha orkat annars. Det enda som känns bra med att det är mycket på jobbet är att tiden går fortare och man känner att man verkligen behövs.

Jag känner att jag ahr ett givande jobb och att det är fler än jag som får ut något av det. Först och främst så ger vi kollegor mycket till varandra. Vi hjälper varandra och ger varandra inspiration. Sen ger vi ju sååå otroligt mycket till barnen. Jag känner att mitt jobb är ett av de viktigaste jobben som finns. Skulle mitt jobb inte finnas skulle barnen inte ha någonstan att vara på dagarna när deras föräldrar jobbar och de skulle inte få träffa sin kompisar och de skulle inte få ut lika mycket av livet. Speciellt socialt. Jag tror att det är jätte viktigt att barn går i förskola eller hos dagmamma. Barnen MÅSTE få träffa andra barn och bara få vara någontans utan sina föräldrar och kunna få bli egna individer. Kunna få utvecklas utan att mamma eller pappa lägger sig i och försöker styra. "Slippa" sina föräldrar några timmar för att sedan uppskatta de mer när de kommer och hämtar. Jag tror verkligen på detta. Sen att jag som pedagog har ett mycket större ansvar än att bara vara med barnen på dagarna när deras föräldrar jobbar, det är en annan sak. Det är MITT yrke och jag ska ge barnen mer än bara tillsyn. Jag ska utmana de så att de utvecklas och hittar sig själva och "lär" sig en massa saker, såsom regler, olika kulturer, socialt samspel m.m

JAG ÄLSKAR MITT JOBB och den senaste tiden har jag fått tillbaka min glädje för jobbet. ÄR SÅ GLAD FÖR DETTA!


Nu till min lilla älskling! Mamma är så stolt! Mammas lilla älskling har börjat säga fler och fler ord för varje dag. Nästan varje dag ploppar det nya ord ur henne. Det är helt underbart! Det har gjort henne gott att gå på förskola. Speciellt eftersom hon går på en 1-5 års avdelning och de äldre barnen kan mer och hon snappar säkert upp en massa av de.


Nu ska jag gå och ta ett skönt och varmt bad och kanske en ansiktsmask med. Behöver det efter en vecka med lite sömn (beror på att jag mått så där den senaste veckan, snorig, ont i huvudet och allmänt hängig). Sen har jag fått tillbaks min j-ligt jobbiga eksem i ansiktet, eller under ögonen. Blir röd och det ser förjävligt ut! Om det inte går över till helgen måste jag nog ta mig ner till farbror doktorn för att få någon mirakel salva... Hoppas det försvinner!


Älskling, tack för att du är snäll och omtänksam... Älskar dig!


Ha de bra så hörs vi!


Nettan, dina ord värmer.

 
 
Ingen bild

Älsklingen

25 oktober 2009 21:21

Tack själv.... Jag är snäll och omtänksam för att jag älskar dig och för att VI är det mot varandra.

Kyss

 
Nettan

Nettan

25 oktober 2009 21:36

Vad är det nu jag har sagt?
Att Malin är snyggare eller ;)

Puss

http://www.skorpan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Hejaklacken

25 oktober 2009 21:39

Mmmmmmm...... Maaaaaaalin....Åhhhhh

 
Ingen bild

Krossaren

25 oktober 2009 21:41

Det är ok att hon är snyggare än mig, men jag krossar henne vilken dag som helst...

 
Nettan

Nettan

25 oktober 2009 22:46

Sååå ja!!!! Så låter en sann bowlare och det stämmer DU ÄR SÅ BRA!!! Det finns platser kvar på lördag ;)

Puss

http://www.skorpan.bloggplatsen.se

 
Mia

Mia

27 oktober 2009 22:20

Härligt att du fått tillbaka glädjen för jobbet. Skön känsla!! :-)

Ja, det är otroligt roligt att höra Busis kläcka ur sig ord efter ord. Sååååå roligt att se henne utvecklas!

Kram, kram...

http://filmfreaket-nr1.blogspot.com

 
Ingen bild

Älsklingen

28 oktober 2009 13:22

Älskar dig, jag finns här i vått o torrt!!!
Du vet att du får ventilera allt när du vill, det har vi ju lovar varandra att vi får... Jobbet är en del av dig, så jag finns här för dig!

Puss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 13 april 2013 21:18

Finns det energi till att börja blogga igen? Vi får se! ...

Av Camilla - 8 augusti 2012 10:52

Vad avgör att en viss person är ens vän? Hur ska en vän vara? Under årens lopp har min syn på vänner förändrats och jag har lärt mig se vilka som är ens riktiga vänner och vilka som inte är det. Jag har förlorat vänner och jag har fått nya. De nya ...

Av Camilla - 5 augusti 2012 16:43

Är det så här svensk sommar kommer att vara i fortsätningen? Jag vill ha riktig sommar och jag vill ha det alla sommar månader. Inte bara några dagar.   SOMMAR KOM TILLBAKS! ...

Av Camilla - 1 augusti 2012 22:17

Jag har en last när det gäller sötsaker och det är CHOKLAD! Eller rättare sagt MÖRK CHOKLAD! Helst 70 % och över. Var på Coop i Bromma Blocks igår och hittade deras choklad avdelning. Fin choklad! Choklad praliner. Köpte choklad för 65 kr. Och fick 1...

Av Camilla - 18 juli 2012 09:32

Måste ju bara testa den nya appen. Kanske får mer lust att blogga nu när man kan blogga från mobilen, typ när man ligger i sängen el är på språng ute. Har inte berättat här på bloggen, men jag är sen 3 månader tillbaks två barns mamma... Hur unde...

Ovido - Quiz & Flashcards